ostrzegawczezakazunakazuinformacyjne kierunkuuzupełniającetabliczkidodatkowe poziomeświetlne


znaki uzupełniające Drukuj Email
F-1
przejście graniczne
F-2
przekraczanie granicy zabronione
F-2a
granica państwa
F-3
granica obszaru administracyjnego
F-5
uprzedzenie o zakazie
F-6
znak uprzedzający umieszczany przed skrzyżowaniem
F-7
sposób jazdy w związku z zakazem skręcania w lewo
F-8
objazd w związku z zamknięciem drogi
F-12
znak wskazujący przejazd tranzytowy umieszczany przed skrzyżowaniem
F-4
nazwa rzeki
F-9
znak prowadzący na drodze objazdowej
F-10
kierunki na pasach ruchu
F-11
kierunki na pasie ruchu
F-13
przejazd tranzytowy
F-15
niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków ruchu
F-16
koniec pasa ruchu na jezdni dwukierunkowej
F-17
koniec pasa ruchu na jezdni jednokierunkowej
F-18
przeciwny kierunek dla określonych pojazdów
F-19
pas ruchu dla określonych pojazdów
F-20
część drogi (pas ruchu) dla określonych pojazdów
F-14a
tablica wskaźnikowa na autostradzie umieszczana w odległości 300 m przed pasem wyłączania
F-14b
tablica wskaźnikowa na autostradzie umieszczana w odległości 200 m przed pasem wyłączania
F-14c
tablica wskaźnikowa na autostradzie umieszczana w odległości 100 m przed pasem wyłączania
F-21
ruch skierowany na sąsiednią jezdnię
F-22
ograniczenia na pasie ruchu

przykłady:

odmiany znaku F-32 ("sposób jazdy w związku z zakazem skręcania")

dla znaku B-21("zakaz skrętu w lewo")dla znaku B-22("zakaz skrętu w prawo")
F-7aF-7bF-7cF-7dF-7eF-7f

odmiany znaku F-21 i F-22 ("ruch skierowany..." i "ograniczenia...")

F-21aF-21b F-21c F-22a F-22b

odmiany znaku F-9 ("znak prowadzący na drodze objazdowej")

F-9aF-9bF-9cF-9dF-9eF-9g

odmiany znaku F-8 ("objazd...") oraz tablica informacyjna o inwestycji drogowej

Organizacja objazdu ulicami niewielkiej miejscowości. Na pierwszy "rzut" oka wszystko w porządku. Razi może trochę ilość znaków, gdyż na kilkudziesięciu metrach jest ich aż osiem: dwa , ,, , , , , a na dodatek przypominający znak szyld oraz żółta informacyjna o prowadzonej inwestycji.
Jaki jest więc powód, że część kierowców zamiast kierować się oznakowaniem- jedzie zgodnie z kierunkiem czarnej strzałki i w konsekwencji wjeżdża w ulicę jednokierunkową ? Na nieszczęście "pod prąd"...
Jeśli podczas monitoringu sytuacji drogowej zostały zaobserwowane pomyłki kierowców, trzeba coś zmienić w oznakowaniu. Najlepiej według poniższej receptury:
1.Niepotrzebnie zostały zamontowane dwa znaki dotyczące nakazu skrętu w prawo. Wystarczy tylko jeden.
2.W miejscu zbędnego znaku C-1- bardziej potrzebny jest znak prowadzący na drodze objazdowej F-9
3.Na drodze jednokierunkowej w miejscu tablicy "L" winien się znaleźć konieczny tutaj znak B-2
4.W związku ze zmienionymi warunkami drogowymi (wzrost natężenia ruchu) oraz z uwagi na bardzo krótki odcinek drogi- mając na uwadze bezpieczeństwo pieszych, na czas trwania objazdu należy zlikwidować znak D-6 "przejście dla pieszych".
Oznakowanie pokazanego na zdjęciu odcinka drogi wymaga także korekty innego rodzaju.
Mianowicie:
zgodnie z obowiązującymi przepisami- "do umieszczenia znaków turystyki rowerowej na drogach publicznych dopuszcza się wykorzystywanie konstrukcji wsporczych istniejących znaków, pod warunkiem, że nie spowoduje to błędnego odczytywania istniejących znaków drogowych. Natomiast nie należy umieszczać tych znaków pod znakami określającymi pierwszeństwo na skrzyżowaniu oraz pod znakami kategorii zakazu i nakazu."
Wynika stąd, że znaki R-1 i R-3 muszą zostać usunięte ze słupka na którym zamontowano znak D-1

 


خرید vpn خرید کریو خرید کریو دانلود فیلم خارجی دانلود آهنگ ایرانی دانلود فیلم خرید vpn دانلود فیلم خرید vpn خرید vpn خرید کریو Google